Styrelsemöte - PETS. Zoom

onsdag 9 februari 2022 19:00-21:00, -
Då klubben kommer att vara distriktsklubb under Thomas Olssons guvernörsår 2022/23, kommer en hel del arbete att behöva organiseras; det gäller bl.a. PETS och Distriktsmötet. Thomas bör ha en egen punkt på styrelsemötena under våren, men då nästa styrelsemöte är planerat först till 21 mars, kommer ett extra styrelsemöte att behövas under senast februari, med fokus på denna fråga.”

Efter samtal med Thomas O. föreslås nedanstående agenda:

Öppnande av mötet

Fastställande av dagordning

Val av protokollförare och justeringsperson

• Vad innebär PETS
  • Hur många personer med
  • Vilka konferens ställen möjliga (några redan tillfrågade)(Liseberg – bättre 2023 nya anläggninegn)(Gothia)(Eggers – dock osäkerhet storlek)
  • Dagens innehåll – utbildningsområden – vilka talar (tider), behov och finns tid för grupparbeten (grupprum)
  • Extern föredragshållare – lätta upp dagen men tillföra något samtidigt
  • Mathållning – morgonfika, kafferast, lunch, eftermiddagspaus
  • Något att ta med sig hem – broschyrmaterial Rotary, annat Rotary – något Göteborskt
  • Budget, ekonomi
  • Vem gör vad från ÖRK – vilka kan vad  och har tid.
  • Mötets avslutande