Polio Plus

fredag 26 april 2024

Björn Albrektson

Kära Rotarykamrater!                           2015-07-05

Hoppas ni var och en har det ljuvligt denna högsommardag med värme som vi inte riktigt är vana vid. Kom ihåg att dricka mycket vatten!

Vid vårt klubbmöte den 16 juni fick jag ett fantastiskt uppdrag av vår käre Rotarykamrat Agne Thorsson. Han bad mig ordna så att vi åter kunde ge ett rejält bidrag till Polio Plus , så att detta snart försvinner. Jag fick dessuto9jm uppdraget att hålla Agne informerad om dels utvecklingen av en dylik insamling och dels hur projektet går i Världen

Agne kom ihåg höstens projekt, där jag på självaste Polivärldsdagen den 24 oktober helt sonika och själviskt utmanade medlemmarna att bidraga till detta förnäma världsprojekt som hållit ihop Rotary i massor av år. Jag tror sedan 1985? Det blev tack vare Agne och många i vår klubb 7.400:- som Mats Olsson kunde skicka till Rotary International.

Målet nu är 10.000 och jag lägger själv 1.000 som startbelopp.

Resten borde kunna uppnås genom  följande bidrag av ca. 40 medlemmar i vår fantastiska Rotaryklubb:

” Service above self!”

20 x 100:-   =  2.000:-

10 x 200: -   =  2.000:-

10 x 500:-   =  5.000:-

Du gör din betalning till vårt bankgiro  742 -2413

Märk inbetalning Polio och ditt namn

Om du vill skänka mer en de förslag som finns ovan ör detta som allting annat både möjligt och synnerligen uppskattat!

Tiden för insamlingen är till den 16.september. Jag kommer att be Agne komma till vårt klubbmöte den dagen eller i dess absoluta närhet för att Agne som initiativtagare skall kunna överräcka resultatet av denna polio plus insamling till vår nye president Bert Lundgren.

Jag tackar Agne Thorsson för förtroendet att få detta uppdrag av just Agne!

Jag utmanar därför dig och mina kamrater, som är medlemmar i Örgryte Rotaryklubb,att relativt skyndsamt se till att detta uppdrag går i hamn.

Agne ör en hedersman och det är alla ni också! Kan ju inte vara bättre!!

Njut av sommaren. På återseende i augusti.

Göteborg datum som ovan

Björn O. Albrektson

Medlem sedan 1989 i Örgryte Rotaryklubb.

PS

Omkring 1995 träffade jag en norsk präst som dessutom var Rotarian. Han sa följande:

Gör lite mer än Din plikt...

begär lite mindre än Din rätt..

så blir världen en bättre plats!

DS