Jullunch med föredrag Patrik Ekman

tisdag 20 december 2022 12:15-13:15, Hotell Heden, Sten Sturegatan 1, 41139 Göteborg, Sweden
Webbplats: http://www.hotellheden.se
Talare:

Föredrag: Patrik Ekman

Gästvärdar: Sture Tersaeus och Birgitta Tideström Dahllöf

Veckobrevskrivare: Stellan Svensson

Patrik Ekman, entreprenören och grundaren till Ekman Group som driver Hotel Heden håller fördrag på Göteborg-Örgryte Rotaryklubbs terminsavslutning.  Veckobrev här.

Jullunchen består i år av en kall jultallrik samt en varm jultallrik som kommer att serveras direkt till bords, inklusive en lättöl eller julmust per person samt kaffe och kaka.

Välkomna!

Julhälsningar Styrelsen

Jullunch med föredrag

Ekman Invest, Patrik Ekman

Patrik Ekman, född 1984, är koncernchef och ägare i gruppen som bland annat består av Ekman Hotels och Ekman Event. Ekmans Hotels har säte i Kristinehamn och 1 juni 2022 övertogs Hotell Heden. Sedan tidigare finns hotell i Charlottenberg, Årjäng, Karlskoga, Kristinehamn samt Helsingborg.

Patrik är Rotarian i distrikt 2340, och beskriver sig som möjliggörare och en god och glad värmlänning med underfundig humor.

Molly och Alma är namnet på hans två döttrar och själv heter han Service säger han, som en sann värmlänning med glimten i ögat.

Gruppens mission är: Att möjliggöra för människor att mötas och uppleva tillsammans.

Koncernen står för: Det skall vara gôtt, glatt och service på värmländskt vis. Parollen är att släppa prestigen och egen stolthet, det bygger bara barriärer. Bjud på dig själv.

Ekman Event har levererat tält till välkända Göteborgsvarvet under ca 10 år. Vidare är man leverantör till musikfestivalen ”Way Out West”.

Gruppen är värderingsdriven och Patrik pekade på att framgången när det gäller hotellet i Charlottenberg, till viss del beror på att man ligger mellan Oslo och Stockholm, vilket passar utländska turister som besöker Norden.

Pandemiåren var tuffa då all personal varslades men man kämpade på och gav aldrig upp. Man gick från 135 anställda till 35.

Patrik berättade att han har inspirerats mycket av Pippi Långstrumps valspråk: ”Det har jag aldrig provat så det klarar jag helt säkert”.

Registrering

Tidsfristen för registrering har passerat